Suomen Jääkiekkoliitto on tänään 18. toukokuuta 2020 päättänyt myöntää Mestis-lisenssin Forssan Palloseura ry:lle. Edellisen kerran FPS pelasi Mestistä kaudella 2006-2007.

Jääkiekkoliiton alaisissa sarjoissa kausi 2019-2020 päättyi ennen aikojaan koronaviruspandemian vuoksi. Tästä syystä Suomi-sarjan välieriin selviytyneille joukkueille annettiin mahdollisuus hakea Mestis-lisenssiä. Viime kauden Suomi-sarjan alku- ja ylemmän loppusarjan voittanut Kiekko-Espoo sai myönteisen lisenssipäätöksen jo aiemmin. FPS:n kohdalla lisenssi edellytti päätöstä joustokaukalosta ja se tehtiin Forssan kaupunginvaltuustossa viime viikolla. Näin ollen Mestiksen kausi 2020-2021 pelataan 14 joukkueen voimin.

FPS:n puheenjohtaja Juha-Matti Vuorela kommentoi Mestis-nousua seuraavasti:

– Olo on huojentunut siitä, että tämä saatiin maaliin. Aikamoista pyöritystä on ollut viimeiset kolme viikkoa ja nyt on hyvä hiukan pysähtyä, jotta voimme heti huomenna aamulla kääriä hihat, sillä nyt se työn teko vasta alkaa. Jos vaatimustaso nousee itse pelissä isosti, toimistolla se nousee vielä sitäkin enemmän. Kiitos Jääkiekkoliitolle mahdollisuudesta hakea lisenssiä. Kiitos kannattajille ja tukijoille, että mahdollistitte ylipäänsä uuteen kauteen suuntaamisen. Erityisesti haluan kiittää Forssan kaupunkia, joka joutui tekemään vaikeita päätöksiä koskien joustokaukalohanketta, mutta toivon, että saamme yhdessä ennemmin tai myöhemmin huomata positiiviset vaikutukset. Forssa on ja tulee olemaan aina urheilukaupunki.

Mestis-lisenssi on myönnetty kaudelle 2020-2021 yhteensä 14 joukkueelle:

Edustus Hermes ry (Hermes)
Forssan Palloseura ry (FPS)
Hokki Kainuu Oy (Hokki)
Iisalmen Peli-Karhut ry (IPK)
Mehtimäki Oy (Kiekko-Pojat)
Imatran Ketterä Oy (Ketterä)
KeuPa Hockey Oy (KeuPa HT)
Kiekko-Espoo Oy (Kiekko-Espoo)
Koovee Hockey Oy (Koovee)
Kiekko-Vantaa Hockey Oy (K-Vantaa)
Heinolan Peliitat Oy (Peliitat)